Календарне



Хімія 7 клас.
І семестр –  год., ІІ семестр –    год., всього –  35год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 7 клас.
№ уроку
Дата
Тема  уроку

А
Б
ВСТУП (3 години)
1


Хімія — природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості з історії розвитку хімічних знань.
2


Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
Демонстрації:
1. Взаємодія натрій гідроген карбонату з розчином оцтової кислоти.
2. Утворення амоній хлориду (“дим без вогню”).
3. Зміна забарвлення індикаторів у різному середовищі.
3


Практична робота №1.
Правила техніки безпеки  під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним штативом і нагрівальними приладами. Будова полум”я.                                                    КП
ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (17 годин)
4


Речовина. Чисті речовини та суміші.
5


Атоми, молекули, йони. Хімічні елементи, їх назви, символи.
6


Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
7


Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів.
8


Багатоманітність речовин. Прості  і складні речовини. Метали і неметали.
Лабораторний дослід №1
Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
Демонстрація:
Зразки металів і неметалів.
9


Хімічні формули речовин.
10


Валентність хімічних елементів. Визначення валентності з формулами бінарних сполук.
11


Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
12


Тематичне оцінювання №1
13


Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою.
14


Масова частка елемента в речовині.
15


Фізичні й хімічні властивості речовини.
Лабораторний дослід №2
Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.
16


Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
Демонстрації:
Хімічні реакції, що супроводжуються:
а) виділенням газу;
б) випаданням осаду;
в) зміною забарвлення;
г) появою запаху;
д) тепловим ефектом.
Лабораторний дослід №3.
Проведення хімічних реакцій.
17


Як вивчають хімічні сполуки та явища. Спостереження та експеримент в хімії.
18


Практична робота №2.
Дослідження фізичних і хімічних явищ.                                      КП
19


Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси речовин.
Демонстрація:
Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
20


Хімічні рівняння.
21


Розв”зування задач і вправ.
22


Тематичне оцінювання №2
ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ. (10 годин)
23


Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.
24


Добування кисню в лабораторії. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.
Демонстрації:
1. Добування кисню з калій перманганату.
2. Добування кисню з гідроген пероксиду.
3. Збирання кисню витісненням води.
4. Виявлення кисню.
25


Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення.
Демонстрація:
Спалювання неметалів (фосфору, вуглецю, сірки) у повітрі та кисні.
26


Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення та припинення горіння.
27


Практична робота №3.
Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей.                                            КП
28


Поширеність та кругообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль                                                            КП
29


Тематичне оцінювання №3.
30


Ферум. Залізо. Поширеність Феруму в природі. Фізичні властивості заліза.
Лабораторний дослід №4.
Вивчення фізичних властивостей заліза.
31


Хімічні властивості заліза: взаємодія з киснем, сіркою.
Демонстрації:
1. Взаємодія заліза з сіркою.
2. Спалювання заліза в кисні.
32


Застосування заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах.                                                                                               КП
33


Розв”язування вправ
34


Тематичне оцінювання №4.
35


Повторення вивченого метеріалу.


Хімія 8 клас.
І семестр –    год., ІІ семестр –    год., всього – 70 год.
2 години на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 8 клас.
№ уроку
Дата
Тема  уроку
А
Б
ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ (2 години)
1


Найважливіші поняття хімії.
2


Найважливіші поняття хімії.
ТЕМА 1. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА ХІМІЧНИМИ ФОРМУЛАМИ. (9 годин)
3


Кількість речовини. Моль — одиниця вимірювання кількості речовини. Число Авогадро. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
4


Молярна маса.
5


Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
6


Розв”язування розрахункових задач.
7


Молярний об”єм газів.
8


Обчислення об”єму газу за нормальних умов.
9


Розв”язування розрахункових задач.
10


Відносна густина газів.
11


Обчислення відносної густини газів.
12


Розв”язування розрахункових задач.
13


Узагальнення з теми.
14


Тематичне оцінювання №1.
ТЕМА 2. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК. (28 годин)
15


Оксиди, їх склад, назви.
Демонстрація:
Зразки оксидів.
16


Кислоти, їх склад, назви, класифікація.
Демонстрація:
Зразки кислот.
17


Солі (середні), їх склад, назви.
Демонстрація:
Зразки солей.
18


Основи, їх склад, назви, класифікація.
Демонстрація:
Зразки основ.
19


Розв”язування задач і вправ.
20


Класифікація оксидів. Оксиди в природі, їх використання та фізичні властивості.                                                                   КП
21


Хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами.
22


Хімічні властивості оксидів: взаємодія з лугами та іншими оксидами. Використання оксидів.
23


Розрахунки за хімічними рівняннями маси та кількості речовини.
24


Розв”язування розрахункоових задач.
25


Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами. Поняття про витискувальний ряд металів. Запобіжні заходи під час роботи з кислотами.
Лабораторний дослід №1 і №2:
Дія розчинів кислот на індикатори.
Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
26


Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами. Солями.
Демонстрація:
Хімічні властивості кислот.
27


Розрахунки за хімічними рівняннями об”єму речовини.
28


Ров”язування розрахункових задач.
29


Узагальнення знань про оксиди та кислоти.
30


Тематичне оцінювання №2.
31


Фізичні та хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами, використання їх.
Лабораторний дослід №3 і №4:
Дія розчину лугу на індикатори
Взаємодія розчинів лугів з кислотами.
32


Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами, розкладання під час нагрівання.
Лабораторний дослід №5 і №6:
Взаємодія нерозчинних основ з кислотою
Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання.
33


Поняття про амфотерні гідроксиди.
Демонстрація:
Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
34


Поширеність солей в природі та їх практичне значення. Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами.                                              КП
Лабораторний дослід № 7:
Взаємодія солей з металами.
35


Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з лугами та іншими солями.
Демонстрація:
Хімічні властивості солей.
Лабораторний дослід №8 і №9:
Взаємодія солей з лугами в розчині.
Реакція обміну між двома солями в розчині.
36


Практична робота №1.
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
                                                                                                        КП
37


Загальні способи добування оксидів. Їх використання.
38


Загальні способи добування кислот. Їх використання.
Демонстрація:
Добування хлоридної кислоти та досліди з нею.
39


Загальні способи добування основ. Їх використання.
Демонстрація:
Добування кальцій гідроксиду та досліди з ним.
40


Загальні способи добування солей. Їх використання.
41


Генетичні зв”язки між класами неорганічних речовин.              КП
Лабораторний дослід №10:
Розв”язування експериментальних задач.
Демонстрація:
Спалювання фосфору, розчинення добутого оксиду у воді, дослідження розчину індикатором, нейтралізація його лугом.
42


Практична робота №2.
Розв”язування експериментальних задач.
43


Розв”язування розрахункових задач.
44


Узагальнення знань з теми.
45


Тематичне оцінювання №2.
ТЕМА 3. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН ТА ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ Д.І.МЕНДЕЛЄЄВА. БУДОВА АТОМА. (16 годин)
46


Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
47


Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
Демонстрація:
Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва (довга і коротка форма).
48


Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Фізичний зміст порядкового номера елемента. Сучасне формулювання періодичного закону.                                                                     КП
49


Ізотопи (стабільні та радіоактивні).                                             КП
50


Стан електронів в атомі. Енергетичні рівні та підрівні. Будова електронних оболонок атомів елементів першого і другого періодів.                                                   
51


Будова електронних оболонок атомів хімічних елементв третього періоду.
52


Розв”язування задач і вправ.
53


Поняття про радіус атома. Структура періодичної системи.
Демонстрація:
Взаємодія натрію кальцію, магнію з водою.
54


Взаємодія між розміщенням елементів у періодичній системі і властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і Оксигеном.
Лабораторний дослід №11:
Дослідження характеру гідратів оксидів Натрію, Алюмінію та Сульфуру (ІV).
55


Взаємодія між розміщенням елементів у періодичній системі і властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і Оксигеном.
56


Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
57


Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
58


Значення періодичного закону. Життя та наукова діяльність Д.І.Менделєєва.                                                                          КП
59


Узагальнення знань з теми.
60


Тематичне оцінювання №4.
ТЕМА 4. ХІМІЧНИЙ ЗВ”ЯЗОК ТА БУДОВА РЕЧОВИНИ. (10 годин)
61


Електронна природа хімічного зв”язку. Поняття про електронегативність.                                                                     КП
62


Ковалентний зв”язок, його види — полярний і неполярний. Утворення ковалентного неполярного зв”язку.
63


Утворення ковалентного полярного зв”язку. Електронні формули молекул.
64


Йонний зв”язок.
65


Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні, йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типу кристалічних граток.                                                                 КП
Демонстрація:
1. Моделі кристалічних граток різних типів.
2. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної гратки.
66


Ступінь окиснення.Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
67


Розв”язування задач та вправ.
68


Складання формул сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів.
69


Узагальнення знань з теми.
70


Тематичне оцінювання №5.

Хімія 9 клас.
І семестр –  год., ІІ семестр –  год., всього – 70  год.
2 години на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 9 клас.
№ уроку
Дата
Тема   уроку
А
Б
ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 8 КЛАСУ (2 години)
1


Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
2


Хімічний зв”язок і будова речовини.
3


Практична робота №1.
Розв”язування експериментальних задач.                                       КП
ТЕМА 1 . РОЗЧИНИ. (17 годин)
4


Значення розчинів в природі та житі людини. Поняття про колоїдні та істинні розчини. Розчин і його компоненти: розчинник і розчинена речовина. Насичені і ненасичені розчини.                   КП
5


Вода як розчинник. Будова молекули води. Поняття про водневий зв”язок.
6


Розчинність, її залежність від різних чинників. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення. Поняття про кристалогідрати.
Демонстрація:
Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і концентрованої сульфатної кислоти).
7


Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
Демонстрація:
Виготовлення розчину.
8


Розв”язування розрахункових задач на тему “Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині”.
9


Практична робота №2.
Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини.                                                                                           КП
10


Розв”язування розрахункових задач на тему “Обчислення за рівнянням реакції маси, об”єму розчиненої речовини в розчині”.
11


Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти.
Демонстрація:
Дослідження речовин та їх розчинів на електричну провідність:
- кристалічний натрій хлорид;
- дистильована вода;
- розчин натрій хлориду;
- кристалічний цукор;
- розчин цукру;
- хлоридна кислота.
12


Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Лабораторний дослід №1.
Виявлення йонів гідрогену та гідроксид- йонів у розчині.
13


Ступінь дисоціації. Сильні слабкі електроліти.
14


Реакції обміну між розчинами електролітів, можливість їх перебігу.
Лабораторний дослід №2, №3 та №4:
Реакції обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду.
Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу.
Реакції обміну в розчинах з утворенням води.
15


Йонні рівняння.
16


Розв”язування розрахункових задач і вправ.
17


Практична робота №3.
Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
18


Розв”язування  задач і вправ.
19


Узагальнення знань з теми.
20


Тематичне оцінювання №1.
ТЕМА 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ. (13 годин)
21


Класифікація реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну; необоротні і оборотні.
Демонстрація:
Реакції розкладу, сполучення, обміну, заміщення.
22


Окисно-відновні реакції, їх значення. Процеси окиснення, відновлення. Окисники. Відновники.                                             КП
23


Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів методом електронного балансу.
24


Розв”язування задач і вправ.
25


Складання найпростіших окисно-відновних реакцій.
26


Розв”язування задач і вправ.
27


Тепловий ефект реакції. Екзотермічні і ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.
Демонстрація:
Реакції екзо- та ендотермічні.
28


Розв”язування задач і вправ.
29


Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.
Лабораторний дослід № 5.
Вплив поверхні контакту реагентів, концентрації і температури на швидкість реакції взаємодії цинку з хлоридною кислотою.
Демонстрація:
Залежність швидкості реакції взаємодії металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від природи металу та концентрації кислоти.
30


Узагальнення знань з теми.
31


Тематичне оцінювання №2
32


Розв”язування задач і вправ
33


Розв”язування задач і вправ.
ТЕМА №3. НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (31 година)
34


Спільні і відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук.
Демонстрація:
Горіння парафіну, визначення його якісного складу, за продуктами горіння.
35


Особливості будови атому Карбону в основному і збудженому станах. Утворення ковалентних зв”язків між атомами Карбону. Структурні формули органічних речовин.                                     КП
36


Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану. Поширення в природі. Фізичні і хімічні властивості: реакції повного окиснення, заміщення.
Демонстрація:
Відношення насичених вуглеводнів до розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
37


Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Моделі молекул. Значення моделювання в хімії. Фізичні та хімічні властивості алканів.
Демонстрація:
Моделі молекул вуглеводнів.
Лабораторний дослід №6.
Виготовлення молекул.
38


Розв”язування задач і вправ.
39


Етилен. Молекулярна, електронна і структурна формули.  Фізичні і хімічні властивості: реакції повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів; відношення до розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
Демонстрація:
Добування і горіння етилену. Відношення етилену до розчину калій перманганату, бромної води.
40


Ацетилен. Молекулярна, електронна і структурна формули.  Фізичні і хімічні властивості: реакції повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів; відношення до розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
Демонстрація:
Добування і горіння ацетилену. Відношення ацетилену до розчину калій перманганату, бромної води.
41


Застосування вуглеводнів. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.                                         КП
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення із зразками  виробів з поліетилену.
Демонстрація:
Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
42


Відношення об”ємів газів у хімічних реакціях.
43


Розв”язування задач і вправ.
44


Тематичне оцінювання №3
45


Метанол, етанол:їх молекулярні, електронні та структурні формули, фізичні властивості. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм. Застосування. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.
Демонстрація:
Взаємодія етанолу з натрієм.
46


Гліцерин: молекулярна, електронна та структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм. Застосування.
Лабораторний дослід №8.
Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ) гідроксидом.
Демонстрація:
Взаємодія гліцерину з натрієм.
47


Оцтова кислота, її молекулярна та структурні формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. Хімічні властивості: електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
Лабораторний дослід № 9 та №10:
Дія оцтової кислоти на індикатори.
Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями.
48


Практична робота №4.
Властивості оцтової кислоти.                                                          КП
49


Поняття про вищі (насичені і ненасичені) карбонові кислоти.
50


Розв”язування розрахункових задач і вправ.
51


Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири в природі. Біологічна роль жирів.                                        КП
52


Вуглеводи. Глюкоза: молекулярна формула, поширення в природі. Якісна реакція на глюкозу. Застосування і біологічна роль глюкози.
Лабораторний дослід № 11:
Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.
53


Вуглеводи. Сахароза: молекулярна формула, поширення в природі.  Застосування і біологічна роль сахарози. Загальна схема виробництва цукру.
54


Вуглеводи. Крохмаль: молекулярна формула, поширення в природі. Полімерна будова крохмалю. Реакція гідролізу крохмалю. Якісна реакція на крохмаль. Застосування і біологічна роль крохмалю.
Лабораторний дослід №12 та №13:
Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).
Взаємодія крохмалю з йодом.
55


Вуглеводи. Целюлоза: молекулярна формула, поширення в природі. Полімерна будова целюлози. Реакція гідролізу целюлози. Застосування целюлози.
56


Розв”язування розрахункових задач і вправ.
57


Тематичне оцінювання №4.
58


Амінооцтова кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Функціональні аміно- і карбоксильна групи. Амфотерні властивості, утворення поліпептидів.
Демонстрація:
Зразки амінокислот.
59


Розв”язування розрахункових задач і вправ.
60


Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків. Біологічна роль амінокислот і білків.                                КП
Лабораторний дослід №14:
Кольорові реакції білків.
Демонстрація:
Розчинення і осадження білків. Денатурація білків.
61


Нуклеїнові кислоти: склад і будова (у загальному вигляді). Біологічна роль нуклеїнових кислот.                                              КП
62


Практична робота №5.
Розв”язування експериментальних задач.
63


Природні і синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної хімії.                                                                                  КП
64


Узагальнення знань з теми.
65


Тематичне оцінювання №5.
ТЕМА 4. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ХІМІЇ. (4 години)
66


Місце хімії серед наук про природу.                                                 КП
67


Значення хімічних процесів у атмосфері, гідросфері, літосфері, біосфері.                                                                                             КП
68


Роль хімії в житті суспільства, розв”язування глобальних проблем людства.                                                                                             КП
69


Розвиток хімічної науки і виробництва в Україні. Видатні вітчизняні вчені-хіміки.                                                                    КП
70


Захист науково-дослідницьких робіт.

Хімія 10 клас.
І семестр –    год., ІІ семестр –     год., всього –  35год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  Хімія 10 – 11 класи. Київ, 2010.
Підручник:  П.П.Попель, Л.С.Крикля. Хімія 10 клас.
№ уроку
Дата
Тема уроку
ПОВТОРЕННЯ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ (2 години)
1

Найважливіші класи неорганічних сполук.
2

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома і види хімічного зв”язку.
ТЕМА 1. НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ. (14 годин)
3

Загальна характеристика неметалічних елементів. Неметали як прості речовини. Явище алотропії, алотропні видозміні Оксигену і Карбону. Значення озонового шару для життя організмів на Землі.
4

Поширеність неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Поняття про абсорбцію. Основні фізичні і хімічні властивості неметалів.
Лабораторний дослід №1.
Ознайомлення із зразками простих речовин неметалів.
5

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Склад, фізичні властивості, добування в лабораторії аміаку і гідроген хлориду. Взаємодія амоніаку та гідроген хлориду з водою. Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію та хлорид-йони.
Демонстрація:
Якісна реакція на хлорид — йони.
Добування амоніаку та розчинення його у воді (“фонтан”), випробування розчину фенолфталеїном.
Утворення амоній хлориду з амоніаку та гідроген хлориду.
Якісна реакцій на йони амонію.
Лабораторний дослід №2 та №3.
Виявлення хлорид-йонів у розчині.
Виявлення йонів амонію в розчині.
6

Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів оксидів неметалічних елементів.
7

Узагальнення знань з теми.
8

Тематичне оцінювання №1
9

Сульфатна кислота і сульфати. Найважливіші природні сульфати, якісна реакція на сульфат-йони. Застосування сульфатної кислоти та сульфатів.
Демонстрація:
Спалювання сірки і доведення кислотного характеру утвореного оксиду.
Виділення теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної кислоти.
Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти (дія на цукор та папір).
Якісна реакція на сульфат-йони.
Лабораторний дослід №4 та №5.
Ознайомлення із зразками природних сполук Сульфуру.
Виявлення сульфат-йонів у розчині.
10

Нітратна кислота та нітрати, їх поширеність в природі. Проблема вмісту нітратів у харчових продуктах.
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію.
11

Розв”язування задач і вправ.
12

Загальні відомості про мінеральні добрива. Раціональне використання добрив та проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами хімічних виробництв. Роль хімії у розв”язуванні продовольчої проблеми.                                                                        КП
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення зі зразками мінеральних добрив.
13

Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширеність у природі та застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-йони.
Демонстрація:
Добування вуглекислого газу та його перетворення на кальцій карбонат та кальцій гідрогенкарбонат.
Лабораторний дослід №8.
Дослідження властивостей карбонатів.
14

Практична робота №1.
Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів.                                                                             КП
15

Узагальнення знань з теми.
16

Тематичне оцінювання №2.
17

Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання
18

Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.
ТЕМА 2. МЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ СПОЛУКИ. (14 годин)
19

Загальна характеристика металічних елементів та їх положення в періодичній системі та будова атомів
20

Метали — прості речовини. Металічний зв”язок. Металічні кристалічні гратки. Загальні фізичні і хімічні властивості металів. Поширеність металічних елементів в природі. Корозія металів, захист від корозії.
Демонстрація:
Моделі кристалічних ґраток металів.
Наслідки корозії металів та засоби захисту металів від корозії.
Лабораторний дослід №9.
Ознайомлення зі зразками металів.
21

Лужні, лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості простих речовин, основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль елементів.
Демонстрація:
Взаємодія натрію і кальцію з водою.
Взаємодія кальцій оксиду з водою.
Лабораторний дослід №10 та №11.
Ознайомлення зі зразками сполук Натрію та Кальцію.
Ознайомлення зі зразками сполук Кальцію та Магнію.
22

Розв”язування задач і вправ.
23

Поняття про твердість води (постійну і тимчасову) і методи її усунення (зменшення).                                                                         КП
Демонстрація:
Усунення твердості води.
Лабораторний дослід №12.
Усунення накипу з поверхні побутових приладів.
24

Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості алюмінію. Амфотерні властивості алюміній оксиду і алюміній гідроксиду.
Лабораторний дослід №13.
Добування алюміній гідроксиду та доведення його амфотерності.
25

Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Фізичні і хімічні властивості заліза, сполуки Феруму(ІІ) та Феруму(ІІІ).
Демонстрація:
Зразки сполук Феруму(ІІ) та Феруму (ІІІ).
Взаємодія заліза з розчинами хлоридної, сульфатної та нітратної кислот.
Лабораторний дослід №14.
Добування ферум (ІІ) гідроксиду та ферум (ІІІ) гідроксиду реакцією обміну.
26

Узагальнення знань з теми.
27

Тематичне оцінювання №3.
28

Металічні руди. Загальні методи добування металів. Метали і сплави в сучасній техніці.
Лабораторний дослід №15.
Ознайомлення зі зразками сплавів металів.
29

Розв”язування розрахункових задач і вправ.
30

Застосування алюмінію, заліза та їх сплавів. Розвиток металургійних виробництв в Україні.                                                                              КП
31

Практична робота №2.
Розв”язування експериментальних задач.                                             КП
32

Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання металів.
33

Узагальнення знань з теми.
34

Тематичне оцінювання №2.
35

Повторення.

Хімія 11 клас.
І семестр –    год., ІІ семестр –     год., всього – 35 год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.  Хімія 10 – 11 класи. Київ, 2010.
Підручник:  О.Г.Ярошенко. Хімія 11 клас.
№ уроку
Дата

Тема уроку
ТЕМА 1. ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ. (30 годин)
1

Теорія як вища форма наукових знань. Теорія хімічної будови органічних сполук  О.М.Бутлерова.
2

Явище ізомерії. Структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів.
Демонстрація:
Моделі молекул вуглеводнів.
Лабораторний дослід №1.
Виготовлення моделей молекул парафінів.
3

Номенклатура насичених вуглеводнів.
4

Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація.
5

Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація.
6

Узагальнення знань з теми.
7

Тематичне оцінювання №1.
8

Органічні речовин в живій природі. Рівні структурної організації органічних речовин.
9

Природні джерела органічних речовин. Природний і супутний нафтові гази, їх склад, використання.                                                                                   КП
10

Нафта. Склад, властивості нафти. Продукти перегонки нафти, їх застосування. Детонаційна стійкість бензину.                                              КП
Демонстрація:
Модель нафтоперегінної установки.
Лабораторний дослід №2.
Ознайомлення із зразками нафтопродуктів.
11

Кам”яне вугілля. Продукти його переробки.                                                  КП
Лабораторний дослід №3.
Ознайомлення зі зразками продуктів коксування вугілля та різних видів палива.
12

Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використання продуктів їх переробки.                                       КП
13

Узагальнення знань з теми.
14

Тематичне оцінювання №2.
15

Синтез органічних сполук різних класів на основі вуглеводневої сировини.
16

Органічні речовини як основа сучасних матеріалів.                                     КП
17

Пластмаси, синтетичні каучуки, гума, синтетичні волокна.
Демонстрація:
Виявлення властивостей пластмас: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів, окисників.
Витягування ниток із смоли капрону чи лавсану.
Відношення волокон різних видів до розчинів кислот і лугів.
Лабораторний дослід № 4, №5 та №6.
Ознайомлення із зразками пластмас.
Ознайомлення із зразками каучуків.
Ознайомлення із зразками натуральних, синтетичних та штучних волокон.
18

Органічні сполуки і здоров”я людини.                                                         КП
19

Жири, білки, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їх роль в організмі. КП
Демонстрація:
Денатурація білку під дією етанолу.
20

Харчові добавки. Е — числа.                                                                           КП
Лабораторний дослід № 7.
Ознайомлення зі змістом етикеток  на харчових продуктах.
21

Поняття про синтетичні лікарські препарати (на прикладі аспірину).
22

Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнопаління на організм людини.                                                             КП
23

Узагальнення знань з теми.
24

Тематичне оцінювання №3.
25

Органічні сполуки в побуті.                                                                            КП
26

Поняття про побутові хімікати. Загальні правила поводження з побутовими хімікатами.
Демонстрація:
Зразки побутових хімікатів.
Лабораторний дослід № 8.
Ознайомлення зі змістом інструкцій до товарів побутової хімії.
27

Мило, його склад, мийна дія.                                                                        КП
28

Синтетичні мийні засоби. Захист навколишнього середовища від забруднення синтетичними мийними засобами.
Демонстрація:
Зразки синтетичних мийних засобів.
Лабораторний дослід №9.
Порівняння властивостей мила і синтетичних мийних засобів.
29

Органічні розчинники, їх застосування.
Демонстрація:
Зразки органічних розчинників.
Розчинність олійної фарби у воді  та гасі.
30

Практична робота №1.
Видалення забруднень органічного походження з поверхні тканин.           КП
31

Попередження забруднення середовища при використанні органічних речовин у побуті.                                                                                               КП
32

Розв”язування задач і вправ.
33

Узагальнення знань з теми.
34

Тематичне оцінювання №4.
35

Підсумковий урок.









Немає коментарів:

Дописати коментар