Хімія 7
клас.
І семестр – год., ІІ семестр – год., всього – 35год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 7 клас.
№ уроку
|
Дата
|
Тема
уроку
|
|
А
|
Б
|
||
ВСТУП (3 години)
|
|||
1
|
|
|
Хімія — природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості
з історії розвитку хімічних знань.
|
2
|
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням
кабінету хімії та лабораторним посудом.
Демонстрації:
1. Взаємодія натрій гідроген карбонату з розчином оцтової кислоти.
2. Утворення амоній хлориду (“дим без вогню”).
3. Зміна забарвлення індикаторів у різному середовищі.
|
3
|
|
|
Практична робота №1.
Правила техніки безпеки під час
роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним штативом і
нагрівальними приладами. Будова полум”я.
КП
|
ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (17 годин)
|
|||
4
|
|
|
Речовина. Чисті речовини та суміші.
|
5
|
|
|
Атоми, молекули, йони. Хімічні елементи, їх назви, символи.
|
6
|
|
|
Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
|
7
|
|
|
Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів.
|
8
|
|
|
Багатоманітність речовин. Прості і
складні речовини. Метали і неметали.
Лабораторний дослід №1
Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
Демонстрація:
Зразки металів і неметалів.
|
9
|
|
|
Хімічні формули речовин.
|
10
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Визначення валентності з формулами
бінарних сполук.
|
11
|
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
12
|
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
13
|
|
|
Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою.
|
14
|
|
|
Масова частка елемента в речовині.
|
15
|
|
|
Фізичні й хімічні властивості речовини.
Лабораторний дослід №2
Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.
|
16
|
|
|
Фізичні і хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
Демонстрації:
Хімічні реакції, що супроводжуються:
а) виділенням газу;
б) випаданням осаду;
в) зміною забарвлення;
г) появою запаху;
д) тепловим ефектом.
Лабораторний дослід №3.
Проведення хімічних реакцій.
|
17
|
|
|
Як вивчають хімічні сполуки та явища. Спостереження та експеримент в
хімії.
|
18
|
|
|
Практична робота №2.
Дослідження фізичних і хімічних явищ. КП
|
19
|
|
|
Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси речовин.
Демонстрація:
Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.
|
20
|
|
|
Хімічні рівняння.
|
21
|
|
|
Розв”зування задач і вправ.
|
22
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ. (10
годин)
|
|||
23
|
|
|
Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.
|
24
|
|
|
Добування кисню в лабораторії. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.
Демонстрації:
1. Добування кисню з калій перманганату.
2. Добування кисню з гідроген пероксиду.
3. Збирання кисню витісненням води.
4. Виявлення кисню.
|
25
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором.
Реакція сполучення.
Демонстрація:
Спалювання неметалів (фосфору, вуглецю, сірки) у повітрі та кисні.
|
26
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення та припинення
горіння.
|
27
|
|
|
Практична робота №3.
Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей. КП
|
28
|
|
|
Поширеність та кругообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його
біологічна роль
КП
|
29
|
|
|
Тематичне оцінювання №3.
|
30
|
|
|
Ферум. Залізо. Поширеність Феруму в природі. Фізичні властивості заліза.
Лабораторний дослід №4.
Вивчення фізичних властивостей заліза.
|
31
|
|
|
Хімічні властивості заліза: взаємодія з киснем, сіркою.
Демонстрації:
1. Взаємодія заліза з сіркою.
2. Спалювання заліза в кисні.
|
32
|
|
|
Застосування заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних
умовах.
КП
|
33
|
|
|
Розв”язування вправ
|
34
|
|
|
Тематичне оцінювання №4.
|
35
|
|
|
Повторення вивченого метеріалу.
|
Хімія 8
клас.
І семестр – год., ІІ семестр
– год., всього – 70 год.
2 години на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 8 клас.
№ уроку
|
Дата
|
Тема
уроку
|
|
А
|
Б
|
||
ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ
(2 години)
|
|||
1
|
|
|
Найважливіші поняття хімії.
|
2
|
|
|
Найважливіші поняття хімії.
|
ТЕМА 1. КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ. РОЗРАХУНКИ ЗА
ХІМІЧНИМИ ФОРМУЛАМИ. (9 годин)
|
|||
3
|
|
|
Кількість речовини. Моль — одиниця вимірювання кількості речовини. Число
Авогадро. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
|
4
|
|
|
Молярна маса.
|
5
|
|
|
Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
|
6
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач.
|
7
|
|
|
Молярний об”єм газів.
|
8
|
|
|
Обчислення об”єму газу за нормальних умов.
|
9
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач.
|
10
|
|
|
Відносна густина газів.
|
11
|
|
|
Обчислення відносної густини газів.
|
12
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач.
|
13
|
|
|
Узагальнення з теми.
|
14
|
|
|
Тематичне оцінювання №1.
|
ТЕМА 2. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК. (28
годин)
|
|||
15
|
|
|
Оксиди, їх склад, назви.
Демонстрація:
Зразки оксидів.
|
16
|
|
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація.
Демонстрація:
Зразки кислот.
|
17
|
|
|
Солі (середні), їх склад, назви.
Демонстрація:
Зразки солей.
|
18
|
|
|
Основи, їх склад, назви, класифікація.
Демонстрація:
Зразки основ.
|
19
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
20
|
|
|
Класифікація оксидів. Оксиди в природі, їх використання та фізичні
властивості.
КП
|
21
|
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами.
|
22
|
|
|
Хімічні властивості оксидів: взаємодія з лугами та іншими оксидами.
Використання оксидів.
|
23
|
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси та кількості речовини.
|
24
|
|
|
Розв”язування розрахункоових задач.
|
25
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з
металами. Поняття про витискувальний ряд металів. Запобіжні заходи під час
роботи з кислотами.
Лабораторний дослід №1 і №2:
Дія розчинів кислот на індикатори.
Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
26
|
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами.
Солями.
Демонстрація:
Хімічні властивості кислот.
|
27
|
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями об”єму речовини.
|
28
|
|
|
Ров”язування розрахункових задач.
|
29
|
|
|
Узагальнення знань про оксиди та кислоти.
|
30
|
|
|
Тематичне оцінювання №2.
|
31
|
|
|
Фізичні та хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з
кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з
лугами, використання їх.
Лабораторний дослід №3 і №4:
Дія розчину лугу на індикатори
Взаємодія розчинів лугів з кислотами.
|
32
|
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами, розкладання
під час нагрівання.
Лабораторний дослід №5 і №6:
Взаємодія нерозчинних основ з кислотою
Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання.
|
33
|
|
|
Поняття про амфотерні гідроксиди.
Демонстрація:
Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
|
34
|
|
|
Поширеність солей в природі та їх практичне значення. Фізичні властивості
середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами,
кислотами. КП
Лабораторний дослід № 7:
Взаємодія солей з металами.
|
35
|
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з лугами та іншими солями.
Демонстрація:
Хімічні властивості солей.
Лабораторний дослід №8 і №9:
Взаємодія солей з лугами в розчині.
Реакція обміну між двома солями в розчині.
|
36
|
|
|
Практична робота №1.
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
КП
|
37
|
|
|
Загальні способи добування оксидів. Їх використання.
|
38
|
|
|
Загальні способи добування кислот. Їх використання.
Демонстрація:
Добування хлоридної кислоти та досліди з нею.
|
39
|
|
|
Загальні способи добування основ. Їх використання.
Демонстрація:
Добування кальцій гідроксиду та досліди з ним.
|
40
|
|
|
Загальні способи добування солей. Їх використання.
|
41
|
|
|
Генетичні зв”язки між класами неорганічних речовин. КП
Лабораторний дослід №10:
Розв”язування експериментальних задач.
Демонстрація:
Спалювання фосфору, розчинення добутого оксиду у воді, дослідження
розчину індикатором, нейтралізація його лугом.
|
42
|
|
|
Практична робота №2.
Розв”язування експериментальних задач.
|
43
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач.
|
44
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
45
|
|
|
Тематичне оцінювання №2.
|
ТЕМА 3. ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН ТА ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА
ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ Д.І.МЕНДЕЛЄЄВА. БУДОВА АТОМА. (16 годин)
|
|||
46
|
|
|
Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття
про лужні, інертні елементи, галогени.
|
47
|
|
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів
Д.І.Менделєєва.
Демонстрація:
Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва (довга і коротка
форма).
|
48
|
|
|
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер (протони і
нейтрони). Протонне число. Фізичний зміст порядкового номера елемента.
Сучасне формулювання періодичного закону.
КП
|
49
|
|
|
Ізотопи (стабільні та радіоактивні). КП
|
50
|
|
|
Стан електронів в атомі. Енергетичні рівні та підрівні. Будова
електронних оболонок атомів елементів першого і другого періодів.
|
51
|
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементв третього періоду.
|
52
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
53
|
|
|
Поняття про радіус атома. Структура періодичної системи.
Демонстрація:
Взаємодія натрію кальцію, магнію з водою.
|
54
|
|
|
Взаємодія між розміщенням елементів у періодичній системі і властивостями
хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і
Оксигеном.
Лабораторний дослід №11:
Дослідження характеру гідратів оксидів Натрію, Алюмінію та Сульфуру (ІV).
|
55
|
|
|
Взаємодія між розміщенням елементів у періодичній системі і властивостями
хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і
Оксигеном.
|
56
|
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у
періодичній системі та будовою атома.
|
57
|
|
|
Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у
періодичній системі та будовою атома.
|
58
|
|
|
Значення періодичного закону. Життя та наукова діяльність
Д.І.Менделєєва.
КП
|
59
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
60
|
|
|
Тематичне оцінювання №4.
|
ТЕМА 4. ХІМІЧНИЙ ЗВ”ЯЗОК ТА БУДОВА РЕЧОВИНИ. (10
годин)
|
|||
61
|
|
|
Електронна природа хімічного зв”язку. Поняття про
електронегативність. КП
|
62
|
|
|
Ковалентний зв”язок, його види — полярний і неполярний. Утворення
ковалентного неполярного зв”язку.
|
63
|
|
|
Утворення ковалентного полярного зв”язку. Електронні формули молекул.
|
64
|
|
|
Йонний зв”язок.
|
65
|
|
|
Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні, йонні кристали. Залежність
фізичних властивостей речовин від типу кристалічних граток.
КП
Демонстрація:
1. Моделі кристалічних граток різних типів.
2. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної гратки.
|
66
|
|
|
Ступінь окиснення.Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною
формулою сполуки.
|
67
|
|
|
Розв”язування задач та вправ.
|
68
|
|
|
Складання формул сполук за відомими ступенями окиснення атомів елементів.
|
69
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
70
|
|
|
Тематичне оцінювання №5.
|
Хімія 9
клас.
І семестр – год., ІІ семестр – год., всього – 70 год.
2 години на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 5 – 11 класи. «Перун», 2005.
Підручник: Буринська Н.М. Хімія 9 клас.
№ уроку
|
Дата
|
Тема
уроку
|
|
А
|
Б
|
||
ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 8 КЛАСУ
(2 години)
|
|||
1
|
|
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.
|
2
|
|
|
Хімічний зв”язок і будова речовини.
|
3
|
|
|
Практична робота №1.
Розв”язування експериментальних задач. КП
|
ТЕМА 1 . РОЗЧИНИ. (17 годин)
|
|||
4
|
|
|
Значення розчинів в природі та житі людини. Поняття про колоїдні та
істинні розчини. Розчин і його компоненти: розчинник і розчинена речовина.
Насичені і ненасичені розчини. КП
|
5
|
|
|
Вода як розчинник. Будова молекули води. Поняття про водневий зв”язок.
|
6
|
|
|
Розчинність, її залежність від різних чинників. Теплові явища, що
супроводжують розчинення речовин. Фізико-хімічна суть процесу розчинення.
Поняття про кристалогідрати.
Демонстрація:
Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і
концентрованої сульфатної кислоти).
|
7
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення
розчину.
Демонстрація:
Виготовлення розчину.
|
8
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач на тему “Обчислення масової частки і
маси розчиненої речовини в розчині”.
|
9
|
|
|
Практична робота №2.
Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини.
КП
|
10
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач на тему “Обчислення за рівнянням
реакції маси, об”єму розчиненої речовини в розчині”.
|
11
|
|
|
Електролітична дисоціація. Електроліти і неелектроліти.
Демонстрація:
Дослідження речовин та їх розчинів на електричну провідність:
- кристалічний натрій хлорид;
- дистильована вода;
- розчин натрій хлориду;
- кристалічний цукор;
- розчин цукру;
- хлоридна кислота.
|
12
|
|
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Лабораторний дослід №1.
Виявлення йонів гідрогену та гідроксид- йонів у розчині.
|
13
|
|
|
Ступінь дисоціації. Сильні слабкі електроліти.
|
14
|
|
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, можливість їх перебігу.
Лабораторний дослід №2, №3 та №4:
Реакції обміну в розчинах електролітів з випаданням осаду.
Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу.
Реакції обміну в розчинах з утворенням води.
|
15
|
|
|
Йонні рівняння.
|
16
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач і вправ.
|
17
|
|
|
Практична робота №3.
Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.
|
18
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
19
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
20
|
|
|
Тематичне оцінювання №1.
|
ТЕМА 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ. (13 годин)
|
|||
21
|
|
|
Класифікація реакцій за різними ознаками. Реакції сполучення, розкладу,
заміщення, обміну; необоротні і оборотні.
Демонстрація:
Реакції розкладу, сполучення, обміну, заміщення.
|
22
|
|
|
Окисно-відновні реакції, їх значення. Процеси окиснення, відновлення.
Окисники. Відновники. КП
|
23
|
|
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів
методом електронного балансу.
|
24
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
25
|
|
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій.
|
26
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
27
|
|
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні і ендотермічні реакції. Термохімічне
рівняння.
Демонстрація:
Реакції екзо- та ендотермічні.
|
28
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
29
|
|
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних
чинників.
Лабораторний дослід № 5.
Вплив поверхні контакту реагентів, концентрації і температури на
швидкість реакції взаємодії цинку з хлоридною кислотою.
Демонстрація:
Залежність швидкості реакції взаємодії металів (цинк, магній, залізо) з
хлоридною кислотою від природи металу та концентрації кислоти.
|
30
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
31
|
|
|
Тематичне оцінювання №2
|
32
|
|
|
Розв”язування задач і вправ
|
33
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
ТЕМА №3. НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ (31
година)
|
|||
34
|
|
|
Спільні і відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук.
Демонстрація:
Горіння парафіну, визначення його якісного складу, за продуктами горіння.
|
35
|
|
|
Особливості будови атому Карбону в основному і збудженому станах.
Утворення ковалентних зв”язків між атомами Карбону. Структурні формули
органічних речовин. КП
|
36
|
|
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану. Поширення в
природі. Фізичні і хімічні властивості: реакції повного окиснення, заміщення.
Демонстрація:
Відношення насичених вуглеводнів до розчинів кислот, лугів, калій
перманганату.
|
37
|
|
|
Гомологи метану. Молекулярні та структурні формули, назви. Моделі
молекул. Значення моделювання в хімії. Фізичні та хімічні властивості
алканів.
Демонстрація:
Моделі молекул вуглеводнів.
Лабораторний дослід №6.
Виготовлення молекул.
|
38
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
39
|
|
|
Етилен. Молекулярна, електронна і структурна формули. Фізичні і хімічні властивості: реакції
повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів; відношення до
розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
Демонстрація:
Добування і горіння етилену. Відношення етилену до розчину калій
перманганату, бромної води.
|
40
|
|
|
Ацетилен. Молекулярна, електронна і структурна формули. Фізичні і хімічні властивості: реакції
повного окиснення, заміщення, приєднання водню і галогенів; відношення до
розчинів кислот, лугів, калій перманганату.
Демонстрація:
Добування і горіння ацетилену. Відношення ацетилену до розчину калій
перманганату, бромної води.
|
41
|
|
|
Застосування вуглеводнів. Поняття про полімери на прикладі поліетилену.
Застосування поліетилену. КП
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення із зразками виробів з
поліетилену.
Демонстрація:
Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів
кислот, лугів, калій перманганату.
|
42
|
|
|
Відношення об”ємів газів у хімічних реакціях.
|
43
|
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
44
|
|
|
Тематичне оцінювання №3
|
45
|
|
|
Метанол, етанол:їх молекулярні, електронні та структурні формули, фізичні
властивості. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм.
Застосування. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.
Демонстрація:
Взаємодія етанолу з натрієм.
|
46
|
|
|
Гліцерин: молекулярна, електронна та структурна формули, фізичні
властивості. Хімічні властивості: повне окиснення, взаємодія з натрієм.
Застосування.
Лабораторний дослід №8.
Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ)
гідроксидом.
Демонстрація:
Взаємодія гліцерину з натрієм.
|
47
|
|
|
Оцтова кислота, її молекулярна та структурні формули, фізичні
властивості. Функціональна карбоксильна група. Хімічні властивості:
електролітична дисоціація, взаємодія з індикаторами, металами, лугами,
солями, спиртами. Застосування оцтової кислоти.
Лабораторний дослід № 9 та №10:
Дія оцтової кислоти на індикатори.
Взаємодія оцтової кислоти з металами, лугами, солями.
|
48
|
|
|
Практична робота №4.
Властивості оцтової кислоти.
КП
|
49
|
|
|
Поняття про вищі (насичені і ненасичені) карбонові кислоти.
|
50
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач і вправ.
|
51
|
|
|
Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири в
природі. Біологічна роль жирів. КП
|
52
|
|
|
Вуглеводи. Глюкоза: молекулярна формула, поширення в природі. Якісна
реакція на глюкозу. Застосування і біологічна роль глюкози.
Лабораторний дослід № 11:
Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.
|
53
|
|
|
Вуглеводи. Сахароза: молекулярна формула, поширення в природі. Застосування і біологічна роль сахарози.
Загальна схема виробництва цукру.
|
54
|
|
|
Вуглеводи. Крохмаль: молекулярна формула, поширення в природі. Полімерна
будова крохмалю. Реакція гідролізу крохмалю. Якісна реакція на крохмаль.
Застосування і біологічна роль крохмалю.
Лабораторний дослід №12 та №13:
Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).
Взаємодія крохмалю з йодом.
|
55
|
|
|
Вуглеводи. Целюлоза: молекулярна формула, поширення в природі. Полімерна
будова целюлози. Реакція гідролізу целюлози. Застосування целюлози.
|
56
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач і вправ.
|
57
|
|
|
Тематичне оцінювання №4.
|
58
|
|
|
Амінооцтова кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні
властивості. Функціональні аміно- і карбоксильна групи. Амфотерні
властивості, утворення поліпептидів.
Демонстрація:
Зразки амінокислот.
|
59
|
|
|
Розв”язування розрахункових задач і вправ.
|
60
|
|
|
Білки: склад і будова. Гідроліз, денатурація, кольорові реакції білків.
Біологічна роль амінокислот і білків. КП
Лабораторний дослід №14:
Кольорові реакції білків.
Демонстрація:
Розчинення і осадження білків. Денатурація білків.
|
61
|
|
|
Нуклеїнові кислоти: склад і будова (у загальному вигляді). Біологічна
роль нуклеїнових кислот. КП
|
62
|
|
|
Практична робота №5.
Розв”язування експериментальних задач.
|
63
|
|
|
Природні і синтетичні органічні сполуки. Значення продуктів органічної
хімії.
КП
|
64
|
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
65
|
|
|
Тематичне оцінювання №5.
|
ТЕМА 4. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ХІМІЇ. (4 години)
|
|||
66
|
|
|
Місце хімії серед наук про природу.
КП
|
67
|
|
|
Значення хімічних процесів у атмосфері, гідросфері, літосфері,
біосфері.
КП
|
68
|
|
|
Роль хімії в житті суспільства, розв”язування глобальних проблем
людства.
КП
|
69
|
|
|
Розвиток хімічної науки і виробництва в Україні. Видатні вітчизняні вчені-хіміки.
КП
|
70
|
|
|
Захист науково-дослідницьких робіт.
|
Хімія 10 клас.
І семестр – год., ІІ семестр
– год., всього – 35год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 10 – 11 класи. Київ, 2010.
Підручник:
П.П.Попель, Л.С.Крикля. Хімія 10 клас.
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
ПОВТОРЕННЯ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ (2
години)
|
||
1
|
|
Найважливіші класи неорганічних сполук.
|
2
|
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів
Д.І.Менделєєва. Будова атома і види хімічного зв”язку.
|
ТЕМА 1. НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ.
(14 годин)
|
||
3
|
|
Загальна характеристика неметалічних елементів. Неметали як прості
речовини. Явище алотропії, алотропні видозміні Оксигену і Карбону. Значення
озонового шару для життя організмів на Землі.
|
4
|
|
Поширеність неметалічних елементів у природі, застосування неметалів.
Поняття про абсорбцію. Основні фізичні і хімічні властивості неметалів.
Лабораторний дослід №1.
Ознайомлення із зразками простих речовин неметалів.
|
5
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Склад, фізичні властивості,
добування в лабораторії аміаку і гідроген хлориду. Взаємодія амоніаку та
гідроген хлориду з водою. Солі амонію. Якісна реакція на йони амонію та
хлорид-йони.
Демонстрація:
Якісна реакція на хлорид — йони.
Добування амоніаку та розчинення його у воді (“фонтан”), випробування
розчину фенолфталеїном.
Утворення амоній хлориду з амоніаку та гідроген хлориду.
Якісна реакцій на йони амонію.
Лабораторний дослід №2 та №3.
Виявлення хлорид-йонів у розчині.
Виявлення йонів амонію в розчині.
|
6
|
|
Оксиди неметалічних елементів. Кислотний характер оксидів та гідратів
оксидів неметалічних елементів.
|
7
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
8
|
|
Тематичне оцінювання №1
|
9
|
|
Сульфатна кислота і сульфати. Найважливіші природні сульфати, якісна
реакція на сульфат-йони. Застосування сульфатної кислоти та сульфатів.
Демонстрація:
Спалювання сірки і доведення кислотного характеру утвореного оксиду.
Виділення теплоти під час розчинення у воді концентрованої сульфатної
кислоти.
Водовідбірні властивості концентрованої сульфатної кислоти (дія на цукор
та папір).
Якісна реакція на сульфат-йони.
Лабораторний дослід №4 та №5.
Ознайомлення із зразками природних сполук Сульфуру.
Виявлення сульфат-йонів у розчині.
|
10
|
|
Нітратна кислота та нітрати, їх поширеність в природі. Проблема вмісту
нітратів у харчових продуктах.
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення зі зразками нітратів та солей амонію.
|
11
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
12
|
|
Загальні відомості про мінеральні добрива. Раціональне використання
добрив та проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами
хімічних виробництв. Роль хімії у розв”язуванні продовольчої проблеми.
КП
Лабораторний дослід №7.
Ознайомлення зі зразками мінеральних добрив.
|
13
|
|
Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширеність у природі та
застосування. Принцип дії вогнегасника. Якісна реакція на карбонат-йони.
Демонстрація:
Добування вуглекислого газу та його перетворення на кальцій карбонат та
кальцій гідрогенкарбонат.
Лабораторний дослід №8.
Дослідження властивостей карбонатів.
|
14
|
|
Практична робота №1.
Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і
гідрогенкарбонатів.
КП
|
15
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
16
|
|
Тематичне оцінювання №2.
|
17
|
|
Будівельні матеріали: скло, цемент, бетон, їх використання
|
18
|
|
Колообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.
|
ТЕМА 2. МЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ СПОЛУКИ. (14
годин)
|
||
19
|
|
Загальна характеристика металічних елементів та їх положення в
періодичній системі та будова атомів
|
20
|
|
Метали — прості речовини. Металічний зв”язок. Металічні кристалічні
гратки. Загальні фізичні і хімічні властивості металів. Поширеність
металічних елементів в природі. Корозія металів, захист від корозії.
Демонстрація:
Моделі кристалічних ґраток металів.
Наслідки корозії металів та засоби захисту металів від корозії.
Лабораторний дослід №9.
Ознайомлення зі зразками металів.
|
21
|
|
Лужні, лужноземельні елементи та Магній. Фізичні та хімічні властивості
простих речовин, основний характер їх оксидів та гідроксидів, біологічна роль
елементів.
Демонстрація:
Взаємодія натрію і кальцію з водою.
Взаємодія кальцій оксиду з водою.
Лабораторний дослід №10 та №11.
Ознайомлення зі зразками сполук Натрію та Кальцію.
Ознайомлення зі зразками сполук Кальцію та Магнію.
|
22
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
23
|
|
Поняття про твердість води (постійну і тимчасову) і методи її усунення
(зменшення).
КП
Демонстрація:
Усунення твердості води.
Лабораторний дослід №12.
Усунення накипу з поверхні побутових приладів.
|
24
|
|
Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні
властивості алюмінію. Амфотерні властивості алюміній оксиду і алюміній
гідроксиду.
Лабораторний дослід №13.
Добування алюміній гідроксиду та доведення його амфотерності.
|
25
|
|
Ферум як представник металічних елементів побічних підгруп. Фізичні і
хімічні властивості заліза, сполуки Феруму(ІІ) та Феруму(ІІІ).
Демонстрація:
Зразки сполук Феруму(ІІ) та Феруму (ІІІ).
Взаємодія заліза з розчинами хлоридної, сульфатної та нітратної кислот.
Лабораторний дослід №14.
Добування ферум (ІІ) гідроксиду та ферум (ІІІ) гідроксиду реакцією
обміну.
|
26
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
27
|
|
Тематичне оцінювання №3.
|
28
|
|
Металічні руди. Загальні методи добування металів. Метали і сплави в
сучасній техніці.
Лабораторний дослід №15.
Ознайомлення зі зразками сплавів металів.
|
29
|
|
Розв”язування розрахункових задач і вправ.
|
30
|
|
Застосування алюмінію, заліза та їх сплавів. Розвиток металургійних
виробництв в Україні.
КП
|
31
|
|
Практична робота №2.
Розв”язування експериментальних задач. КП
|
32
|
|
Охорона навколишнього середовища під час виробництва і використання
металів.
|
33
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
34
|
|
Тематичне оцінювання №2.
|
35
|
|
Повторення.
|
Хімія 11 клас.
І семестр – год., ІІ семестр
– год., всього – 35 год.
1 година на тиждень.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 10 – 11 класи. Київ, 2010.
Підручник:
О.Г.Ярошенко. Хімія 11 клас.
№ уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ. (30 годин)
|
||
1
|
|
Теорія як вища форма наукових знань. Теорія хімічної будови органічних
сполук О.М.Бутлерова.
|
2
|
|
Явище ізомерії. Структурна ізомерія, номенклатура насичених вуглеводнів.
Демонстрація:
Моделі молекул вуглеводнів.
Лабораторний дослід №1.
Виготовлення моделей молекул парафінів.
|
3
|
|
Номенклатура насичених вуглеводнів.
|
4
|
|
Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація.
|
5
|
|
Багатоманітність органічних сполук, їх класифікація.
|
6
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
7
|
|
Тематичне оцінювання №1.
|
8
|
|
Органічні речовин в живій природі. Рівні структурної організації
органічних речовин.
|
9
|
|
Природні джерела органічних речовин. Природний і супутний нафтові гази,
їх склад, використання.
КП
|
10
|
|
Нафта. Склад, властивості нафти. Продукти перегонки нафти, їх
застосування. Детонаційна стійкість бензину. КП
Демонстрація:
Модель нафтоперегінної установки.
Лабораторний дослід №2.
Ознайомлення із зразками нафтопродуктів.
|
11
|
|
Кам”яне вугілля. Продукти його переробки.
КП
Лабораторний дослід №3.
Ознайомлення зі зразками продуктів коксування вугілля та різних видів
палива.
|
12
|
|
Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього
середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та
використання продуктів їх переробки. КП
|
13
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
14
|
|
Тематичне оцінювання №2.
|
15
|
|
Синтез органічних сполук різних класів на основі вуглеводневої сировини.
|
16
|
|
Органічні речовини як основа сучасних матеріалів. КП
|
17
|
|
Пластмаси, синтетичні каучуки, гума, синтетичні волокна.
Демонстрація:
Виявлення властивостей пластмас: відношення до нагрівання, розчинів
кислот, лугів, окисників.
Витягування ниток із смоли капрону чи лавсану.
Відношення волокон різних видів до розчинів кислот і лугів.
Лабораторний дослід № 4, №5 та №6.
Ознайомлення із зразками пластмас.
Ознайомлення із зразками каучуків.
Ознайомлення із зразками натуральних, синтетичних та штучних волокон.
|
18
|
|
Органічні сполуки і здоров”я людини.
КП
|
19
|
|
Жири, білки, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їх роль в організмі. КП
Демонстрація:
Денатурація білку під дією етанолу.
|
20
|
|
Харчові добавки. Е — числа.
КП
Лабораторний дослід № 7.
Ознайомлення зі змістом етикеток
на харчових продуктах.
|
21
|
|
Поняття про синтетичні лікарські препарати (на прикладі аспірину).
|
22
|
|
Шкідливий вплив вживання алкоголю, наркотичних речовин, тютюнопаління на
організм людини.
КП
|
23
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
24
|
|
Тематичне оцінювання №3.
|
25
|
|
Органічні сполуки в побуті.
КП
|
26
|
|
Поняття про побутові хімікати. Загальні правила поводження з побутовими
хімікатами.
Демонстрація:
Зразки побутових хімікатів.
Лабораторний дослід № 8.
Ознайомлення зі змістом інструкцій до товарів побутової хімії.
|
27
|
|
Мило, його склад, мийна дія.
КП
|
28
|
|
Синтетичні мийні засоби. Захист навколишнього середовища від забруднення
синтетичними мийними засобами.
Демонстрація:
Зразки синтетичних мийних засобів.
Лабораторний дослід №9.
Порівняння властивостей мила і синтетичних мийних засобів.
|
29
|
|
Органічні розчинники, їх застосування.
Демонстрація:
Зразки органічних розчинників.
Розчинність олійної фарби у воді
та гасі.
|
30
|
|
Практична робота №1.
Видалення забруднень органічного походження з поверхні тканин. КП
|
31
|
|
Попередження забруднення середовища при використанні органічних речовин у
побуті. КП
|
32
|
|
Розв”язування задач і вправ.
|
33
|
|
Узагальнення знань з теми.
|
34
|
|
Тематичне оцінювання №4.
|
35
|
|
Підсумковий урок.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар